۱۰۰کشته‌وزخمی درحمله به عزاداران در بنگلادش

در حمله تروریستی به تجمع عزاران حسینی در شهرل داکا پایتخت بنگلادش بیش از 100 نفر کشته و زخمی شدند.

به گزارش تسنیم به نقل از پایگاه خبری روسیا الیوم،‌ در یک اقدام تروریستی بیش از 100 نفر از عزاداران حسینی در شهر داکا پایتخت بنگلادش به خاک و خون کشیده شدند.

مقامات محلی و پلیس داکا در این باره اعلام کردند: دو عامل تروریست با پرتاب بمب های دست ساز در بین جمعیت عزاداران سید الشهداء در روز عاشورا بسیاری از حاضران در این مراسم را به خاک و خون کشیدند.

انفجار بمب در محل عزاداری شیعیان بنگلادش

نیروهای پلیس بلافاصله به محل این اقدام تروریستی عازم شدند و ضمن مسدود کردن منطقه، نیروهای امداد رسانی و بیمارستانی را به منطقه برای کمک به مجروحان اعزام کردند.

هنوز هیچ شخص یا گروهی مسئولیت این اقدام تروریستی را برعهده نگرفته است.

به نقل از تابناک

حضور ایران در مذاکرات جدید سوریه بعید نیست

وزیر امور خارجه آمریکا مشارکت ایران را در مذاکرات جدید درباره سوریه بعید ندانست.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، جان کری که وارد اردن شده است، گفت: پیش‌بینی می‌کند این هفته مذاکرات جدیدی درباره سوریه آغاز شود.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری صدا و سیما جان کری تأکید کرد: در نشست وین درباره رایزنی با همه طرف‌ها و تلاش برای برگزاری نشست جدید گسترده‌تر به منظور پی بردن به این مسئله که آیا توافق کافی برای آغاز روند سیاسی جدی وجود دارد، توافق به دست آمد.

به گزارش ایسنا روز گذشته مذاکرات چهارجانبه‌ای درباره حل بحران سوریه با حضور وزرای خارجه آمریکا، عربستان، روسیه و ترکیه در وین برگزار شد.


به نقل از تابناک

از برخی منابر به اشخاص محترمی فحش می‌دهند

آیت الله محمود امجد با بیان اینکه درس عاشورا، «مدارا» بود، از اینکه از برخی منابر به اشخاص محترمی فحش می دهند، انتقاد کرد.

به گزارش خبرآنلاين، اين استاد اخلاق که سخنران مراسم عزاداري منزل محمد هاشمي عضو پيشين مجمع تشخيص مصلحت و رئيس اسبق صداوسيما بود، تاکيد کرد: حفظ نظام از اوجب واجبات است تا هرج و مرج نشود. لازمه اين کار هم باز کردن فضاي نقد است. اگر نقد در جامعه نباشد و رسانه ها آزاد نباشند، همه چيز ساقط مي شود.

آيت الله امجد که نظام جمهوري اسلامي ايران را نظامي بي نظير مي خواند که توسط عالمي بزرگ به نام «امام خميني(ره)» بنا نهاده شده است، ادامه داد: انقلاب که شد من فکر مي کردم که «اسلام» به کشور ما آمده است. حکومت ما حکومت خوبي است اما افسوس که برخي در آن بدي مي کنند تا اين تصور از اذهان پاک شود که اين نظام، نظام اسلامي است و براي احياي دين خدا است.

به گفته وي، کسي که روي حق پا بگذارد، ولو اينکه اعلم علما هم باشد، نبايد مراد قرار بگيرد و نبايد از او پيروي کرد. چون حق کشي کرده است. او خطاب به عزاداران عاشوراي حسيني در اين مراسم گفت: نگاه نکنيد که عمامه برخي به اندازه گنبد امام زاده است! عمامه که نشانه علم و تقوا نيست. نگاه کنيد ببينيد که حق مي گويد يا نه.

آيت الله امجد در ادامه تاکيد کرد: در روضه ها نبايد خلاف عقل و شرع حرفي زد. نبايد براي در آوردن اشک ملت، حرف هايي زد که واقعيت ندارد. من چند سال پيش از همين منبر به مداحي گفتم اين شعر را که «او مي بريد و من مي بريدم، او از حسين سر، من غير از او دل و....» را نخوان. آخر اين چه حرف هايي است که به حضرت زينب نصبت مي دهيد؟ امام حسين به خواهرش گفت به خيمه ها برگرد و او هم رفت. ديگر اين حرف ها چيست که مي سازيد؟ حتما بايد امام حسين (ع) را له کنيد تا مردم گريه کنند؟ متاسفم که روضه ها و نوحه ها اينقدر پوک شده اند. شما يک ليوان آب را هم که مي بينيد به ياد تشنگي امام حسين مي افتيد و دلتان مي گيرد و گريه مي کنيد. آخر اين چه کاري است که براي گرياندن مردم، به امام دروغ مي بنديد؟

بر اساس اين گزارش حجت الاسلام فاطمي نيا نيز به سياق هر سال در اين مراسم سخنراني کرد. او از اهميت حديث کسا سخن گفت و به نقل از برخي مقتل هاي معتبر، نحوه خداحافظي دختر امام حسين با او در ظهر عاشورا را روايت کرد.

به نقل از تابناک

تصادف سوزناک اتوبوس با کامیون در فرانسه

در اثر برخورد یک دستگاه اتوبوس با یک کامیون در جنوب غرب فرانسه، دست‌کم 43 تن که اکثر آنها بازنشسته بودند، جان باختند.

به گزارش ایسنا، این تصادف در یک جاده روستایی نزدیک «پویسگان» در شرق «بوردو» رخ داده است. هر دو خودرو پس از این تصادف، آتش گرفتند.

رئیس جمهوری فرانسه وعده داده است در مورد این حادثه که آن را «فاجعه بزرگ» خوانده، تحقیقات کامل انجام شود. پس از مرگ 52 نفر در یک تصادف جاده‌ای در سال 1982 این بزرگ‌ترین فاجعه‌ تصادف جاده‌ای است که در فرانسه رخ داده است.

این حادثه صبح روز گذشته (جمعه) در نقطه‌ای روی داده است که افراد محلی آن را خطرناک‌ترین پیچ این جاده توصیف کرده‌اند. افراد محلی گفته‌اند از کیلومترها دورتر، ستون‌هایی از دود را دیده‌اند که به هوا می‌رفته است.

تلویزیون فرانسه تصاویری را نشان داد که در آن باقیمانده اتوبوس به کامیون حامل چوب و الوار برخورد کرده بود و هر دو خودرو، ذغال شده بودند. هشت نفر از این حادثه جان سالم به در برده‌اند که وضعیت چهار نفر از آنها وخیم گزارش شده است.


به نقل از تابناک

کشف ژن ابتلا به افسردگی

مطالعات اخیر نشان می دهد افرادی که نوع خاصی از ژن ها را در بدن خود دارند بیشتر تحت تاثیر تجربیات زندگی خود قرار گرفته و مبتلا به افسردگی می شوند.

به گزارش مهر، محققان دانشگاه ملبورن در پژوهش خود نشان دادند که ژن ها ممکن است بر اساس میزبان خود تغییر کاربری بدهند. برای نمونه ژنی که ممکن است در یک فرد به عنوان ژن افسردگی در نظر گرفته شود، ممکن است در شخص دیگری بسیار سودمند باشد.

محققان این تحقیق در پی دستیابی به پاسخی برای این سوال بودند که چرا برخی از افرادی که در دوران کودکی متحمل سوءاستفاده های جسمی و غیره شده اند در بزرگسالی مبتلا به افسردگی طولانی مدت می شوند. محققان برای انجام این تحقیق بر روی ژن خاصی به نام sert متمرکز شدند. این ژن در واقع موظف به حمل سروتونین است.

این ژن در واقع به سه نوع بلند– بلند (l/l) کوتاه- بلند (s/l) و کوتاه– کوتاه (s/s) تقسیم می شود. هر شخص تنها یکی از این سه نوع ژن sert را در بدن خود دارد. اهمیت این ژن در بدن انسان به اندازه ای است که در زندگی آینده  افراد، ژن sert می تواند حساسیت او را نسبت به افسردگی مشخص کند. این امر در برخی از موارد شدیدتر خواهد بود. برای نمونه می توان گفت که اگر فرد در دوران کودکی نیز سابقه مورد سوءاستفاده قرار گرفتن را داشته باشد با تاثیر بالاتر ژن sert روبرو خواهد گشت. این ژن همچنین پزشکان را در شناسایی بیمارانی که برای درمان افسردگی خود نیازمند کمک های اضافی هستند نیز یاری می رساند.

«چاد بوسمن» سرپرست این تحقیق، در این باره می گوید: «در حالیکه ارتباط بین ژن sert و افسردگی سابقا نیز مورد بررسی قرار گرفته است اما این ژن هیچ گاه در دوره های زمانی مختلف و در طول زمان بررسی نشده است. ساختار ژنتیکی برخی از افراد به گونه ای است که بیشتر از سایرین تحت تاثیر محیط های منفی قرار می گیرند اما اگر همین افراد در محیط های حمایتی قرار گیرند رشد خواهند کرد. به این ترتیب می توان این خبر را برای افراد مبتلا به بیماری افسردگی امری بسیار خوب و امیدوار کننده دانست.»

به نقل از تابناک

عملیات کشف تردد مرزی داعش از عراق به سوریه

اقدام گروه های تروریستی بویژه داعش برای جبران تلفات انسانی، تجهیزات و تسلیحات خود در بمباران های جنگنده های روسی و استفاده تروریست ها از مناطق مرزی عراق برای جابجایی یا انتقال نیازها و نیروهای تازه نفس به سوریه، سبب شد عملیات کشف این تحرکات در مناطق مرزی دو کشور در دستور کار روسیه قرار گیرد.

به گزارش ایرنا، «آندره ای کارتا پولوف» رییس اداره عملیات ستاد کل نیروهای مسلح روسیه در این باره اعلام کرده است: داعش در حال عقب نشینی گسترده به سمت شرق سوریه است و همچنین برنامه انتقال نیرو از عراق را اجرا می کند و جبهه النصره هم برای جذب نیرو اقدام کرده است که تمامی تحرکات گروه های تروریستی در این زمینه رصد می شود.

کارتا پالوف در گزارش جمع‌بندی عملیات نظامیان روسی تا صبح دیروز (جمعه) افزود: با نابودی 819 هدف و موضع در جریان 934 پرواز جنگی، بخش اصلی توان رزمی تروریست ها از بین رفته است.

«ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه نیز اعلام کرده است: تروریست ها مانند سابق از خارج کمک و نیرو جذب می کنند و باید این روند قطع شود تا نابودی گروه های تروریستی عملی شود.
براساس برنامه وزارت دفاع روسیه با هدف جلوگیری از ادامه پشتیبانی خارجی از تروریست ها و بازسازی گروه های تروریستی، عملیات شناسایی تحرکات این نیروها به صورت شبانه روزی در حال انجام است تا افزون بر ثبت تغییر مواضع برای فرار از بمباران ها، از بازسازی گروه های تروریستی نیز جلوگیری شود.

براساس برنامه وزارت دفاع روسیه، شبکه یکپارچه شناسایی با پرواز پهپادها، هواپیمای ایل 20 (رادار پرنده)، کسب اطلاعات از مواضع تروریست ها توسط جنگنده ها در جریان بمباران، سامانه های شنود الکترونیکی ناوگروه روسی در دریای مدیترانه و ماهواره های روسیه به صورت پیوسته در حال ثبت تمامی تحرکات تروریست ها برای انتقال نیرو و تجهیزات از عراق به سوریه هستند.

براساس گزارش اعلام شده، اطلاعات به دست آمده از این عملیات تجسسی با داده های مرکز ائتلاف ضد تروریستی ایران، روسیه، سوریه و عراق که در بغداد مستقر است، تطابق داده می شود و سپس اهداف بمباران انتخاب خواهد شد.

با توجه به اینکه برخی پهپادهای روسیه مجهز به فناوری فوق پیشرفته کشف و ثبت دیجیتالی آلودگی های ناشی از فعالیتهای نظامی، سوخت ریخته شده و آثار مواد شیمیایی در زمین هستند، دقت اطلاعات ثبت شده برای حمله به تروریست ها می تواند نابودی اهداف بمباران مسیرهای پشتیبانی تروریست ها را قطعی کند.

از سوی دیگر، با توجه به اعلام «حاکم الزاملی» رییس کمیته دفاعی و امنیتی مجلس عراق، دولت این کشور به روسیه اجازه داده کاروان های داعش در حال تردد در مناطق مرزی را هدف قرار دهد.

وی در گفت وگو با خبرگزاری آناتولی ترکیه، ضمن اعلام حمایت از هدف قرار گرفتن داعش توسط روسیه در خاک عراق، تاکید کرد که چنین اقدامی سبب قطع مسیرهای تدارکاتی و ارتباطی داعش و تضعیف تروریست ها خواهد شد.

همزمانی اظهارنظر مقام رسمی پارلمانی عراق با انتشار اطلاعات افزایش تحرکات تروریست ها در مناطق مرزی این کشور با سوریه توسط وزارت دفاع روسیه و شبانه روزی شدن عملیات واحدهای اطلاعاتی روسی نشان می دهد که بسته شدن مسیرهای ارتباطی کمک به گروه های تروریستی از اصلی ترین راهکارهای موفقیت عملیات ضد تروریستی است که اجرای آن در دستور کار روسیه قرار دارد.

از سوی دیگر، «اشتون کارتر» وزیر دفاع آمریکا دو هفته پیش اعلام کرد: براساس دستور «باراک اوباما» هدف اصلی واشنگتن این است که نیروهای معارض، خارج از سوریه یعنی در پایگاه های ترکیه و اردن آموزش ببینند و سپس برای شرکت در جنگ داخلی به سوریه اعزام شوند.

آمریکا، فرانسه، انگلیس، آلمان، ترکیه، قطر و عربستان کشورهای عضو اردوگاه ضد سوری هستند که پنج سال پیش با هدف سرنگونی حکومت بشار اسد، برنامه جذب تروریست های افراطی از سراسر جهان، سازماندهی و تقویت گروه های تروریستی از جمله جبهه النصره و داعش را آغاز و به کشور سوریه گسیل کردند که براساس گزارش ها شهروندانی از 83 کشور را در برمی گیرد که در صفوف تروریست ها در عراق و سوریه می جنگند.

روسیه در چارچوب قراردادهای همکاری نظامی خود با سوریه، حدود 50 فروند جنگنده سوخو، چندین بالگرد جنگی می 24 و مجموعه ای از رزمناوها، یک ناو تجسسی و همچنین پهپادها را در خاک این کشور برای مبارزه علیه تروریست ها به کار گرفته است.

روسیه اعلام کرده است که این همکاری ها در چارچوب مقررات بین المللی و در اجرای قراردارد همکاری با دولت قانونی سوریه انجام و ادامه خواهد یافت.

به نقل از تابناک

تورم در ایران ۱۳.۳ درصد شد

مرکز آمار ایران نرخ تورم سالانه را در مهر ۱۳ و سه دهم درصد اعلام کرد، این رقم در شهریور ۱۳ و شش دهم درصد بوده است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از روابط عمومی مرکز آمار ایران؛ نرخ تورم نقطه به نقطه نیز در ماه مهر 10 و نه دهم درصد است که این رقم در شهریور 11 و شش دهم درصد بوده است.

همچنین نرخ تورم ماهانه در مهر 8 دهم درصد و در شهریور 9 دهم درصد بوده است.

به نقل از تابناک

آخرین وضعیت راه‌های کشور

سرهنگ نادر رحمانی رئیس پلیس مرکز کنترل ترافیک راه‌های کشور با اشاره به آخرین وضعیت راه‌های مواصلاتی کشور اظهار کرد: طبق ‌آخرین گزارش‌های دریافتی از مرکز کنترل ترافیک راه‌های کشور، در تمامی جاده‌ها و معابر کشور وضعیت ترافیکی عادی و روان گزارش شده است.

به گزارش مهر، وی ادامه داد: بر همین اساس در تمامی راه‌ها و محور‌های مواصلاتی کشور وضعیت جوی آرام گزارش شده است.

سرهنگ رحمانی گفت: تردد تمامی کامیون و کامیونت‌ها تا اطلاع ثانوی در محور کرج – چالوس ممنوع است. ضمناً محور شمشک به دیزین به دلیل عدم ایمنی کافی تا اطلاع ثانوی مسدود است.

به نقل از تابناک

آغاز جنگ جدید نفتی عربستان علیه ایران

درحالی که با لغو تحریم نفتی ایران انتظار می رود نفت این کشور به بازار اروپا بازگردد عربستان برای تنگ کردن جا برای ایران و همچنین کنار زدن روسیه اقدام به افزایش عرضه نفت ارزان در این بازار کرده است.

به گزارش تسنیم به نقل از رویترز، در ماه های اخیر چند شرکت بزرگ نفتی، از جمله اکسون، شل، توتال و انی خرید نفت عربستان برای پالایشگاه هایشان در غرب اروپا و منطقه مدیترانه را افزایش داده اند.

در روز 13 اکتبر، ایگور سچگین، رئیس شرکت رزنفت روسیه گفت، عربستان فروش نفت خود به لهستان  به زیر قیمت را شروع کرده است.

هرچند این اقدام می تواند برای سهم مسکو از بازار پرسود انرژی اروپا مشکلاتی به وجود بیاورد، اما تحلیلگران روسی تاکنون در ارزیابی های خود از این روند محتاطانه عمل کرده اند.

الکساندر پاسچنیک، رئیس بخش تحقیقات صندوق ملی امنیت انرژی در این باره گفت: «نفت عربستان پیش از این در بازار اروپا حضور داشته است. در سال 2010، اروپا حدود 10 درصد صادرات نفت عربستان، یعنی 30 میلیون تن نفت را به خود اختصاص داد.»

به گفته این تحلیلگر روسی، این به معنای ایجاد یک کوریدور انتقال نفت است نه بازتوزیع سهم کشورهای مختلف از بازار نفت اروپا.

وی در ادامه گفت: «بندر گدانسک لهستان دریافت محموله های نفتی از عربستان را آغاز کرده است. ممکن است در اینجا شرایطی برای افزایش همکاری ها و در نتیجه  ریسک هایی برای روسیه وجود داشته باشد.»

تحلیلگران شرکت کننده در نظرسنجی موسسه آر بی تی اچ گفته اند، از آنجایی که اعضای اوپک تلاش نمی کنند حجم تولیدشان را کاهش دهند، توسعه حضور عربستان در بازار اروپا یکی از منطقی ترین اقدامات این کشور است.

پاسچنیک افزود: «به محض اینکه تحریم های ایران به صورت قانونی برداشته شود، نفت این کشور راه خود را به سمت بازار اروپا پیدا خواهد کرد. احتمالا به همین علت است که عربستان اکنون تصمیم گرفته موقعیت خود در اروپا را تقویت کند.»

در حال حاضر، روسیه حدود 25 درصد نیاز نفتی اروپا را تامین می کند. امسال، عرضه نفت روسیه به اروپا بیش از 5.5 درصد افزایش یافته و به 97.6 میلیون تن رسیده است. با این حال، بر اساس ارزیابی یوری پروکودین، تحلیلگر مسائل نفتی، در سال آینده روسیه ممکن است تا یک سوم این بازار را از دست بدهد.


به نقل از تابناک

جزئیات عرضه ۳ بنزین جدید در ایران

شاهرخ خسروانی درباره جزئیات برنامه‌های جدید افزایش عرضه بنزین و گازوئیل یورو چهار در جایگاه‌های سوخت کشور، گفت: در حال حاضر به طور متوسط روزانه بین ۱۹ تا ۲۰ میلیون لیتر بنزین و حدود ۲۴ میلیون لیتر گازوئیل با استاندارد یورو ۴ اتحادیه اروپا در پالایشگاه‌های نفت کشور تولید و عرضه می‌شود.

به گزارش مهر، قائم مقام شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی با اعلام اینکه در شرایط فعلی بنزین و گازوئیل عرضه شده در کلانشهرهای کشور به ویژه تهران، کرج، اراک، تبریز، اصفهان و مشهد مقدس مطابق با بالاترین استانداردهای جهانی و اتحادیه اروپا است، تصریح کرد: بر این اساس هم‌اکنون میزان گوگرد بنزین و گازوئیل عرضه شده کمتر از ۵۰ پی. پی. ام بوده؛ ضمن آنکه میزان بنزن کمتر از یک درصد، آروماتیک‌ها کمتر از ۳۵ درصد و سهم اولفین‌ها کمتر از ۱۸ درصد است.

این عضو هیات مدیره شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی درباره گزارش اخیر سازمان کنترل کیفیت مبنی بر بالا بودن میزان گوگرد در برخی از نمونه‌های بنزین در جایگاه‌های سوخت تهران، اظهار داشت: از اواسط تابستان سال جاری تعمیرات اساسی و دوره‌ای در پالایشگاه نفت شازند اراک به ویژه واحد آر. اف. سی. سی آغاز شد.

این مقام مسئول با یادآوری اینکه در شرایط فعلی بخش عمده‌ای از بنزین یورو چهار در پالایشگاه نفت شازند اراک تولید و عرضه می‌شود، تبیین کرد: این پالایشگاه از ظرفیت روزانه حدود ۱۶ میلیون لیتر بنزین یورو چهار برخوردار بوده که با آغاز تعمیرات اساسی واحدهای بنزین‌سازی این پالایشگاه عملاً ظرفیت تولید و ذخیره بنزین یورو چهار در برخی از ماه‌های فصل تابستان کاهش یافت.

خسروانی با تائید نتایج آزمایش سازمان کنترل کیفیت هوای تهران، تبیین کرد: در برخی از هفته‌های خرداد و تیرماه سال جاری میزان گوگرد موجود در بنزین یورو چهار عرضه شده حدود ۷۰ پی. پی. ام بوده که علت افزایش گوگرد، کاهش تولید بنزین یورو چهار در پالایشگاه شازند و استفاده از بنزین ذخیره شده و یا سایر پالایشگاه‌ها بوده است.

وی با یادآوری اینکه از اول مرداد ماه سال جاری با به پایان رسیدن تعمیرات اساسی پالایشگاه شازند، کیفیت بنزین یورو ۴ عرضه شده در کلانشهرهای کشور به ویژه تهران بار دیگر مطابق با استاندارد یورو ۴ و میزان گوگرد آن به کمتر از از ۵۰ پی. پی. ام کاهش یافته است، تاکید کرد: در شرایط فعلی تمامی بنزین یورو ۴ عرضه شده در جایگاه‌های سوخت تهران، کرج، اراک، تبریز، مشهد، اصفهان و سایر کلانشهرهای کشور مطابق با آخرین استاندارد اتحادیه اروپا است.

قائم مقام شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی همچنین از کاهش گوگرد موجود در گازوئیل عرضه شده خبر داد و افزود: میزان گوگرد گازوئیل هم به کمتر از از ۵۰ پی. پی. ام کاهش یافته است و پیش‌بینی می‌شود با توجه به پایان رسیدن تعمیرات اساسی پالایشگاه شازند و تهران، مشکلی در عرضه بنزین و گازوئیل با استاندارد بالا وجود نداشته باشد.

این مقام مسئول با یادآوری اینکه کیفیت استاندارد بنزین یورو ۴ عرضه شده توسط ایران هیچ‌گونه تفاوتی با عرضه این فرآورده نفتی در کشورهای اتحادیه اروپا ندارد، گفت: تنها تفاوت در عدد اکتان بنزین عرضه شده بوده؛ به طوری که در برخی از کشورهای اروپایی، بنزین یورئ چهار با اکتان ۹۶ تا ۹۸ عرضه می‌شود.

وی با یادآوری اینکه هم‌اکنون بنزین عرضه شده در ایران با سه عدد اکتان ۸۷، ۹۱ و ۹۵ عرضه می‌شود، تاکید کرد: بنزین یورو چهار دارای عدد اکتان ۹۱ بوده و بنزین سوپر هم از عدد اکتان ۹۵ برخوردار است.

خسروانی در پایان با تاکید بر اینکه به جز عدد اکتان، هیچ‌گونه تفاوتی بین بنزین یورو ۴ عرضه شده در ایران و کشورهای اروپایی از نظر میزان بنزن، گوگرد، آروماتیک‌ها و اولفین‌ها وجود ندارد، خاطرنشان کرد: به زودی با بهره‌برداری از طرح جدید پالایشگاهی، ظرفیت تولید و عرضه بنزین یورو چهار ایران در سایر کلانشهرهای کشور با افزایش قابل توجهی همراه می‌شود.

به نقل از تابناک